فقط برای فرجش دعاکنیم...شاید این جمعه بیاید...شاید...

 

ماه مبارک آمد، اي دوستان بشارت
کز سوي دوست ما را هر دم رسد اشارت
آمد نويد رحمت، اي دل ز خواب برخيز
باشد که باقي عمر، جبران شود خسارت
****
امام صادق(علیه السلام):
خواب روزه دار عبادت،
خاموشي او تسبيح،
عمل وي پذيرفته شده
و دعاي او مستجاب است."
****
حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت و غفران مبارک باد.

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 28 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 28 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه
درهای آسمان در شب اول ماه رمضان گشوده می شود وتا آخرین شب این ماه بسته نمی شود.

پیامبر اکرم (ص)

بدبخت واقعی کسی است که این ماه را پشت سر گذارد و گناهانش آمرزیده نشود .

پیامبر اکرم (ص)

رمضان ، رمضان نامیده شد ؛ زیرا گناهان را می سو زاند .

پیامبر اکرم (ص)

خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه ای برای آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش برای خشنودی او از یکدیگر پیشی گیرند .

امام حسن (ع )

۱-« در هر شب ماه رمضان خدا را در موقع افطار هفتاد هزار آزاد کرده از آتش است که همگی مستوجب آتش بوده اند و چون آخرین شب رمضان شود در آن شب معادل آنچه در تمام ماه آزاد شده اند آزاد خواهد فرمود.»

۲ – در روایت دیگر:« چون نخستین شب ماه رمضان فرا رسد خداوند هر کس را بخواهد می‌آمرزد و در شب بعد از آن آنها را دو برابر فرماید و درشب بعد دو برابر شبهای پیش «آزاد» می فرماید تا آخرین شب ماه رمضان به قدر دو برابر آنچه در هر شب آزاد فرموده است آزاد خواهد فرمود.»

۳- و از جمله سیّ (قَدَّسَ الله نَفْسَهُ الزَّکِیَّهْ) در اقبال از کتاب (بِشارَهُ الْمُصْطفی لِشیعَهِ الْمُرْتَضی) به اسناد خود تا حسن بن علی بن فضال از رضا صلوات الله علیه از پدرانش از امیرالمؤمنین علیهم الصلوه والسلام روایت کرده است که فرمود رسول خدا صلی الله علیه واله و سلم روزی برای ما، خطبه نمود و فرمود:
هر کس در آن ماه آیه‌ای از قرآن تلاوت کند اجر او مانند کسی است که در غیر آن ماه قرآنی ختم کرده است.
هر کس در آن ماه نماز مستحبی و به دل خواه خود بجای آورد خداوند برات بیزاری او را از آتش به او دهد و هر کس در آن ماه واجبی ادا کند برای او ثواب کسی است که هفتاد فریضه در ماههای دیگر ادا کرده باشد.
هر کس در آن ماه بر من بسیار درود و صلوات فرستد خداوند در روزیکه میزانها سبک است میزان او را سنگین کرده‌اند .
«ای مردم ماه خدا به سوی شما پیش آمد با برکت و رحمت و مغفرت به شما اقبال نمود- آن ماهی است که نزد خدا افضل از سایر ماه‌ها است روزهای آن بهترین روزها، شبهای آن با فضیلت‌ترین شبها و ساعتهای ان بهترین ساعتها است، ماهی است که شما به مهمانی خدا دعوت شده اید و در آن ماه از اهل کرامت «خدا» قرار گرفاته اید نفسهای شما درآن ماه تسبیح است و خوابتان در آن عبادت و عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است پس بخواهید از خداوند پروردگارتان با نیّات راست و دلهای پاک که شما را به روزه در آن ماه و تلاوت کتاب خودش موفق فرماید زیرا بدبخت کسی است که در این ماه بزرگ از آمرزش خدای نومید محروم شود به گرسنگی و تشنگی خودتان در این ماه گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آورید و بر فقرای خودتان و بینوایان خودتان تصدق بدهید و در آن ماه برگان خودتان را توقیر و احترام کنید به کوچکتران رحم نمائید و ارحام خود را صله کنید و زبانهایتان را نگاهدارید و چشمها را از آنچه نگاه به آن حلال نیست بپوشید و گوشهاتان را ازآنچه شنیدن آن نارواست ببندید و بر یتیمان مردم ترحم و مهربانی نمائید تا بر یتیمان شما ترحم شود و از گناهان خودتان به سوی خدا بازگشت نمائید و دستهایتان را در اوقا نمازهاتان به دعا بردارید زیرا وقت نماز افضل ساعاتیست که خدای عز و جل به بندگانش به نطر رحمت می نگرد و چون چیزی بخواهند و با او مناجات کنند جوابشان را میدهد و چون ندا کنند لبیک فرماید و دعایشان را مستجاب نماید.
ای مردم جانهای شما در گرو کردارهای شماست پس آنها را به طلب آمرزش و استغفار از گرو در آورید و پشتهای شما از بار گناهانتان گران است به طول سجده‌هاتان آنها را سبک سازید و بدانید که خداوند به عزت خود سوگند یاد فرموده است که نماز‌گزاران و سجده‌کنندگان را با آتش عذاب نفرماید و نترساند روزیکه مردم در برابر پروردگار عالمیان بر پا خیزند.
ای مردم هر کس از شما روزه دار مؤمنی را دراین ماه افطار دهد در برابر این عمل به نزد خدا برای او ثواب آزاد کردن بنده ایست و آمرزشی نسبت به گناهان گذشته اوست- عرض کردند با رسول الله همگی ما را توان آن نیست که چنین کنیم آن حضرت صلی الله علیه واله فرمود خود را از آتنش نگاه داردی هر چند به بخشی از خرما باشد و ازآتش بپرهیزید هر چند به جرعه آبی باشد .
ای مردم هرکس از شما در این ماه خلق خود را نیکو سازد به او پروانه عبور از صراط میدهند در روزیکه در آن روز قدمها می لغزد و هر کس از شما با رغلام و کنیز خود را سبک گرداند و هر کس شر خود ار نگهدارد خداوند غصب او را در روز ملاقات از او باز دارد و هر کس در آن ماه یتیمی را گرامی دارد خداوند در روز ملاقات او را گرامی دارد و هر کس در آن ماه قطع رحم کند خداوند رحمت خود را در روز ملاقات از او قطع نماید .

ای مردم درهای بهشت در این ماه باز است از پروردگار خو بخواهید که آنها را بر روی شما نبندد و درهای دوزخ بسته است از خدا مسئلت کنید که آنها را بر شما نگشاید- و شیاطین در زنجیراند از پروردگار خود بخواهید که آنها را بر شما تسلط ندهد امیرالمؤمنین علیه السلام فرماید که من برخاستم و عرض کرد یا رسول الله صلی الله علیه واله با فضیلت‌ترین اعمال در این ماه کدامست؟ فرمود یا اباالحسن افضل‌ترین اعمال در این ماه پارسائی و دوری است از آنچه خدای عز و جل حرام فرموده است- سپس رسول خدا بگریست عرض کردم یا رسول‌الله چه چیز شمار ار به گریه آورده است فرمود یا علی آنچه که در ین ماه از تو حلال می گردد گویا تورا می بینم که در برابر پروردگار خود نماز می‌گذاری و بدبخت‌ترین اولین وآخرین همدوش و هم قطار پی کننده ناقه صالح برانگیخته می‌شود و ضربتی بر فرق تو میزند و محاسن تو را به خون سرت خضاب می کند- امیرالمؤمنین (ع) فرماید – عرض کردم یا رسول الله صلی الله علیه واله در ان حال دین من در حال سلامت است؟!!- فرمود: آری در سلامت دین خواهی بود- سپس فرمود یا علی- هر کس ترا بکشد مرا کشته است و هر کس به تو کینه بورزد به من کینه ورزیده است و هر کس به تو دشنام دهد مرا دشنام داده است زیرا تو برای من به منزله جان منی روح تو از روح من است و گل تو از گل من چه خدای عزوجل مرا آفریده و ترا آفرید و مرا بر‌گزید و ترا برگزید و مرا برای نبوت و پیمبری اختیار کرد و ترا برای امامت و پیشوائی پس هر کس امامت ترا منکر شود منکر نبوت من شده است-یا علی-تو وصیّ من میباشی و پدر فرزندان من هستی و شوهر دختر منی و جانشین و خلیفه من بر امت من در زندگانی و بعد از مرگ من میباشی فرمان تو فرمان منست و نهی تو نهی من است به آن کسیکه مرا به نبوت برگزید و مرا بهترین خلق قرار داد قسم میخورم که تو حجّت خدا بر خلق او هستی و امین او بر راز او و خلیفه او در بندگان او میباشی.»
و از «رساترین» چیزی که در مژده برای ماه رمضان وارد شده است دعای پیغمبر صلی الله علیه واله است برای کسیکه در آن ماه گناهانش آمرزیده نشده باشد آنجا که آن حضرت صلی الله علیه واله فرماید:
«هرکس ماه رمضان بر او بگذرد و آمرزیده نشده باشد خدا اورا نیامرزد» و این دعا به لحاظ اینکه او صلی الله علیه واله برا یرحمت عالمیان مبعوث گردیده است بشارت برگی برای وسعت رحمت و عام بودن غفران در این ماه است و الاّ با اینکه او رحمه للعالمین است برای مسلمانان دعا می کند هر چند گناهکار باشد و بدین جهت در این باب اخبار زیادی وارد شده است که شیاطین متمّرد در زنجیراند و درهای بهشت و ابواب رحمت خداوند باز است ودرهای دوزخ بسته است و خداوند شر دشمنان جنّی را باز میدارد و منادی خدای از اول ماه تا آخر آن ندا می کند و در ماهی از ماه های دیگر مانند آن در اخبار وارد نشده است و آنچه در باب منادی در سایر ماه ها وارد شده است آن است که در ثلث آخر شب ندا بلند است جز در شب های جمعه که از اول شب تا آخر شب منادی حق تعالی ندا میکند و همچنین در ماه رجب عموماً و اما ماه رمضان- ندآء از اول ماه تا آخر آن در شبها و روزهای آن وارد است ودر اختصاص ماه رمضان به اجابت دعاء آیه «ادعُوْنُی اَسْتَجْبَ لَکُمْ» وارد گشته است .
۴_مـرحـوم آیت الله قاضـى در ماه رمـضـان بـه مـردم مـى فـرمـود : "مــردم خـودبـیـن نباشید، خدا بین باشید" . از خودبینـى خـارج شدن کـافـى نیست باید خدا بین شد .
- در ماه مبارک رمضان از "خدایی" استعفا بدهیم.
- بیایید از خدائیمان استعفا بدهیم! ماه رمضان است بیایید دیگر خدا نباشیم؟!. یعنی چه؟ تو که می گویی: "خدا چرا این طور با من رفتار نکردی" یعنی تو هم خدا، من هم یک خدا. این فضولی ها خیلی زشت است. ما کار خودمان را بکنیم خدا هم کار خودش را. حافظ وظیفۀ تو دعا گفتن است و بس/ در بند آن مباش که نشنید یا شنید.

- به آقای قاضی گفته بودند ماه رمضان روزه می گیرید؟ گفته بود تا ببینیم تکلیف چیست. این درس است . طرف می گوید اگر بمیرم روزه ام را می گیرم . خب روزه را برای که می گیری؟!

- ما باید در ماه رمضان عبدالله شویم. اگر کسی سبوعیت در او غلبه کند عبدالکلب است. اگر کسی شهوت در او غلبه کند عبدالخنزیر است. اگر کسی شیطنت در او غلبه کند عبد الشیطان است. عبد الله آن کسی است که سبوعیت و…( شهوت و شیطنت در او غلبه نداشته باشد.)

- این چه میهمانی است که همه اش گرسنگی و تشنگی است؟! پس معلوم می شود غذاهای دیگری هست؛ نوشیدنی های دیگری هست؛ما غافلیم. ذکر های مخصوصی هست.
- تا خودمان را پیدا نکنیم خدا را پیدا نمی کنیم. ماه رمضان، ماه پیدا کردن خود است. ما قرآن را گم کردیم؛ خدا را گم کردیم؛ اهل بیت را گم کردیم؛ چرا؟!. اول ماه رمضان گفتیم نبّهنا عن نومه الغافلین (ما را از خواب غافلان بیدار کن)، ولی گفتیم و رفتیم؛ واقعا نخواستیم. آدم اگر بیدار باشد درد را می بیند از کجا می آید؛ آفت را می بیند. ولی خواب اگر بودی نه درد را می بینی… سیل می آید، درنده می آید.

- وقتی شیطان درون تسلیم شود، آن شیطان بیرون کاری نمی تواند بکند. در ماه رمضان، آن شیطان بیرون بسته است تا ما با خودمان ور رویم(و این شیطان درون را مهار کنیم).

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 28 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 28 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

فضيلت ماه مبارک رمضان 

«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معناى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانيدن مى باشد. [1] چون در اين ماه گناهان انسان بخشيده مى شود، به اين ماه مبارك رمضان گفته اند. 
پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى فرمايد: «انما سمى الرمضان لانه يرمض الذنوب; [2] ماه رمضان به اين نام خوانده شده است، زيرا گناهان را مى سوزاند.»
رمضان نام يكى از ماه هاى قمرى و تنها ماه قمرى است كه نامش در قرآن آمده است و يكى از چهار ماهى است كه خداوند متعال جنگ را در آن حرام كرده است.(مگر جنبه دفاع داشته باشد.)
در اين ماه كتاب هاى آسمانى قرآن كريم، انجيل، تورات، صحف و زبور نازل شده است. [3]
اين ماه در روايات اسلامى ماه خدا و ميهمانى امت پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در اين ماه در نهايت كرامت و مهربانى پذيرايى مى كند; پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى فرمايد: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، [4] هر كس همه اين ماه را روزه بگيرد بر خدا واجب است كه همه گناهانش را ببخشد، بقيه عمرش را تضمين كند و او را از تشنگى و عطش دردناك روز قيامت امان دهد.» [5]
اين ماه، در ميان مسلمانان از احترام، اهميت و جايگاه ويژه اى برخوردار و ماه سلوك روحى آنان است و مؤمنان با مقدمه سازى و فراهم كردن زمينه هاى معنوى در ماه هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به اين ماه شريف و پربركت آماده مى كنند، و با حلول اين ماه با شور و اشتياق و دادن اطعام و افطارى به نيازمندان، شب زنده دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه دارى و... روح و جان خود را از سرچشمه فيض الهى سيراب مى كنند.

فضائل ماه رمضان

گرچه ذكر تمام فضائل ماه مبارك رمضان از حوصله اين مقال خارج است; ولى پرداختن و ذكر برخى از فضائل آن از نظر قرآن و روايات اسلامى خالى از لطف نيست.

1. برترين ماه سال

ماه مبارك رمضان به جهت نزول قرآن كريم در آن و ويژگى هاى منحصرى كه دارد در ميان ماه هاى سال قمرى برترين است; قرآن كريم مى فرمايد: «ماه رمضان ماهى است كه قرآن براى هدايت انسان ها در آن نازل شده است.» [6]
پيامبر گرامى(صلى الله عليه وآله) درباره ماه رمضان مى فرمايد: «اى مردم! ماه خدا با بركت و رحمت و مغفرت به شما روى آورد، ماهى كه نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهايش بر همه روزها و شب هايش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهى است كه شما در آن به ميهمانى خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته ايد، نفس هاى شما در آن تسبيح و خوابتان در آن عبادات، عملتان در آن مقبول و دعايتان در آن مستجاب است.... بهترين ساعاتى است كه خداوند به بندگانش نظر رحمت مى كند... .» [7]

2. نزول كتب آسمانى در اين ماه

تمام كتب بزرگ آسمانى مانند: قرآن كريم، تورات، انجيل، زبور، صحف در اين ماه نازل شده است. حضرت امام صادق(عليه السلام) مى فرمايد: «كل قرآن كريم در ماه رمضان به بيت المعمور نازل شد، سپس در مدت بيست سال بر پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) و صحف ابراهيم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجيل در روز سيزدهم ماه رمضان و زبور در روز هيجدهم ماه رمضان نازل شد.» [8]

3. توفيق روزه

در ماه رمضان خداوند متعال توفيق روزه دارى را به بندگانش داده است; «پس هر كه ماه [رمضان] را درك كرد، بايد روزه بگيرد.» [9]
انسان افزون بر جنبه مادى و جسمى، داراى بُعد معنوى و روحى هم هست و هر كدام در رسيدن به كمال مطلوب خود، برنامه هاى ويژه را نياز دارند، يكى از برنامه ها براى تقويت و رشد بُعد معنوى، تقوا و پرهيزگارى است; يعنى اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوى رشد و پرورش دهد و به طهارت و كمال مطلوب برسد، بايد هواى نفس خود را مهار كند و موانع رشد را يكى پس از ديگرى بر دارد و خود را سرگرم لذت ها و شهوات جسمى نكند. يكى از اعمالى كه در اين راستا مؤثر و مفيد است روزه دارى است، قرآن كريم مى فرمايد: «... اى افرادى كه ايمان آورده ايد! روز بر شما نوشته شد، همان گونه كه بر پيشينيان از شما نوشته شده، تا پرهيزگار شويد.» [10]

برخى از فوايد و فضائل روزه:

 

الف. تقويت تقوا، پرهيزگارى و اخلاص; [11]

امام صادق(عليه السلام) مى فرمايد: خداوند متعال فرموده: «روزه از من است و پاداش آن را من مى دهم.» [12]
حضرت فاطمه(عليها السلام) مى فرمايد: «خداوند روزه را براى استوارى اخلاص، واجب فرمود.» [13]

ب. مانع عذاب هاى دنيوى و اخروى:

امام على(عليه السلام) مى فرمايد: «روزه روده را باريك مى كند گوشت را مى ريزد و از گرماى سوزان دوزخ دور مى گرداند.» [14]
پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى فرمايد: «روزه سپرى در برابر آتش است.» [15]

ج. آرامش روان و جسم:

روزه دارى روح و روان و قلب و دل و نيز جسم را آرامش داده و باعث سلامتى روح و تندرستى جسم مى شود.
پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى فرمايد: «روزه بگيريد تا سالم بمانيد.»
باز مى فرمايد: «معده خانه تمام دردها و امساك [روزه] بالاترين داروهاست.» [16]
حضرت امام باقر(عليه السلام) مى فرمايد: «روزه و حج آرام بخش دلهاست.» [17]
حضرت على(عليه السلام) مى فرمايد: «خداوند بندگان مؤمن خود را به وسيله نمازها و زكات و حديث در روزه دارى روزه هاى واجب [رمضان] براى آرام كردن اعضا و جوارح آنان، خشوع ديدگانش و فروتنى جان هايشان و خضوع دلهايشان حفظ مى كنند.» [18]
امروزه در علم پزشكى و از نظر بهداشت و تندرستى نيز در جاى خود ثابت شده كه روزه دارى تأثيرهاى فراوانى بر آرامش روح و روان و سلامتى جسم و بدن دارد، دفع چربى هاى مزاحم، تنظيم فشار، قند خون، و... نمونه آن است. [19]

د. مانع نفوذ شيطان:

امام على(عليه السلام) به پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) عرض كرد: يا رسول الله! چه چيزى شيطان را از ما دور مى كند؟ پيامبرگرامى(صلى الله عليه وآله) فرمود: روزه چهره او را سياه مى كند و صدقه پشت او را مى شكند.» [20]
بنابراين، روزه مانع نفوذ شيطان هاى جنى و انسى شده و وسوسه هاى آنان را خنثى مى كند.

هـ . مساوات بين غنى و فقير:

انسان روزه دار در هنگام گرسنگى و تشنگى، فقرا و بينوايان را ياد مى كند و در نتيجه به كمك آن ها مى شتابد. حضرت امام حسن عسگرى(عليه السلام) درباره علت وجوب روزه مى فرمايد: «تا توانگر درد گرسنگى را بچشد و در نتيجه به نيازمند كمك كند.» [21]

و. احياء فضائل اخلاقى

حضرت امام رضا(عليه السلام) درباره علت وجوب روزه مى فرمايد: «تا مردم رنج گرسنگى و تشنگى را بچشند و به نيازمندى خود در آخرت پى ببرند و روزه دار بر اثر گرسنگى و تشنگى خاشع، متواضع و فروتن، مأجور، طالب رضا و ثواب خدا و عارف و صابر باشد و بدين سبب مستحق ثواب شود،... روزه موجب خوددارى از شهوات است، نيز تا روزه در دنيا نصيحت گر آنان باشد و ايشان را در راه انجام تكاليفشان رام و ورزيده كند و راهنماى آنان در رسيدن به اجر باشد و به اندازه سختى، تشنگى و گرسنگى كه نيازمندان و مستمندان در دنيا مى چشند پى ببرند و در نتيجه، حقوقى كه خداوند در دارايى هايشان واجب فرموده است، به ايشان بپردازند... .» [22]
و... .

4. وجود شب قدر در اين ماه

شب قدر از شب هايى كه برتر از هزار ماه است و فرشتگان در اين شب به اذن خدا فرود مى آيند و جميع مقدرات بندگان را در طول سال تعيين مى كنند [23] و وجود اين شب در اين ماه مبارك نعمت و موهبتى الهى بر امت پيامبر گرامى اسلام(صلى الله عليه وآله) است و مقدرات يك سال انسان ها (حيات، مرگ، رزق و...) براساس لياقت ها و زمينه هايى كه خود آنها به وجود آورده اند تعيين مى شود و انسان در چنين شبى با تفكر و تدبر مى تواند به خود آيد و اعمال يك سال خود را ارزيابى كند و با فراهم آوردن زمينه مناسب بهترين سرنوشت را براى خود رقم زند. [24]
حضرت امام صادق(عليه السلام) مى فرمايد: «تقدير مقدرات در شب نوزدهم و تحكيم آن در شب بيست و يكم و امضاء آن در شب بيست و سوم است.» [25]

5. بهار قرآن

نظر به اين كه قرآن كريم در ماه مبارك رمضان نازل شده و تلاوت آيات آن در اين ماه فضيلت بسيارى دارد، در روايات اسلامى، از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن ياد شده است; چنان كه حضرت امام باقر(عليه السلام)مى فرمايد: «هر چيزى بهارى دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.» [26]

يك نكته!

بديهى است فضائل و ثواب هايى كه براى ماه مبارك رمضان و روزه دارى ذكر شده و به برخى از آن ها اشاره شد، از آنِ كسانى است كه حقيقت آن را درك كنند و به محتواى آن عمل و در گفتار و كردار به كار گيرند و به آن ها جامه عمل بپوشانند. چنان در روايات اسلامى براى روزه دارى آدابى ذكر شده و كسانى كه صرفاً تلاوت قرآن مى كنند، ولى به آيات و احكام آن عمل نمى كنند و يا آن كه از روزه دارى تنها رنج گرسنگى و تشنگى را مى كشند و بوسيله گناه، تأثير روزه را از بين مى برند و ماه مبارك رمضان و فضاى معنوى آن تأثيرى بر اشخاصى بر جاى نمى گذارد، مورد نكوهش قرار گرفته اند. 
چنان كه پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) به زنى كه با زبان روزه كنيز خود را دشنام مى داد فرمود: چگونه روزه دارى و حال آن كه كنيزت را دشنام مى دهى؟! روزه فقط خوددارى از خوردن و آشاميدن نيست، بلكه خداوند آن را علاوه بر اين دو، مانع كارها و سخنان زشت كه روزه را بى اثر مى كنند قرار داده است، چه اندكند روزه داران و چه بسيارند كسانى كه گرسنگى مى كشند.» [27]
حضرت امام سجاد(عليه السلام) در دعاى حلول ماه رمضان به درگاه خداوند عرض مى كند: به وسيله روزه اين ماه ياريمان ده تا اندام هاى خود را از معاصى تو نگه داريم و آن ها را به كارهايى گيريم كه خشنودى تو را فراهم آورد، تا با گوش هايمان سخنان بيهوده نشنويم و با چشمانمان به دين لهو و لعب نشتابيم و تا دستمانمان را به سوى حرام نگشاييم و با پاهايمان به سوى آن چه منع شده ره نسپاريم و تا شكمهايمان جز آن چه را تو حلال كرده اى در خود جاى ندهد و زبان هايمان جز به آن چه تو خبر داده اى و بيان فرموده اى گويا نشود... .» [28]
بنابراين، در ماه مبارك بايد تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توكل و توسل از اهل بيت(عليهم السلام) و عمل به دستورها و احكام قرآن كريم و دورى از گناهان، انجام توبه نصوح و واقعى، عبادت، شب زنده دارى، درك فضيلت شب قدر و... فضيلت ماه مبارك رمضان را درك كرد و از آن در راستاى رسيدن به كمال حركت كرد و بايد در اين ماه به گونه اى خودسازى كرد كه با اتمام ماه مبارك تأثير و فوايد آن در روح و جان افراد باقى باشد و اثر آن تا ماه رمضان آينده سال بعد ماندگار باشد. [29]

پى‏نوشتها:

1 . مفردات الفاظ القرآن، راغب اصفهانى، ص 209، دارالكتاب العربى، بيروت.
2 . بحارالانوار، علامه مجلسى، ج 55، ص 341، مؤسسه الوفاء، بيروت.
3 . ر.ك: الكافى، محمد بن يعقوب كلينى، ج 2، ص 628، دارالكتب الاسلامية، تهران.
4 . وسائل الشيعه، شيخ حر عاملى، ج 2، ص 628، دارالكتب الاسلامية، تهران.
5 . ...
6 . سوره بقره، آيه 185.
7 . ر.ك: وسائل الشيعه، همان، ج 10، ص 313.
8 . ر.ك: الكافى، همان، ج 2 ،ص 628.
9 . سوره بقره، آيه 185.
10 . سوره بقره، آيه 183.
11 . همان.
12 . ميزان الحكمة، محمد محمدى رى شهرى، ترجمه: حميدرضا شيخى، ج 7، ص 3207، مؤسسه دارالحديث، قم.
13 . همان، ص 3209.
14 . همان.
15 . همان.
16 . همان.
17 . همان.
18 . همان.
19 . تفسير نمونه، آيت الله مكارم شيرازى و ديگران، ج 1 ،ص 631، دارالكتب الاسلامية، تهران.
20 . مستدرك الوسائل، محدث نورى، ج 7، ص 154، مؤسسه آل البيت، قم.
21 . ميزان الحكمة، همان.
22 . همان، ص 3209.
23 . سوره قدر، آيه 1 ـ 5.
24 . تفسير الميزان، علامه طباطبايى، ج 18، ص 132; ج 19، ص 90، مؤسسه مطبوعاتى اسماعيليان، قم.
25 . وسائل الشيعه، همان، ج 10، ص 354.
26 . وسائل الشيعه، همان، ج 6، ص 203.
27 . الكافى، همان، ج 4، ص 87.
28 . الصحيفة السجادية، امام سجاد(عليه السلام) ص 186، دفتر نشر الهادى، قم.
29 . براى آگاهى بيشتر ر.ك: ميزان الحكمة، همان، ص 3215.

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 28 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

چنانچه در اطاقی دربسته باشیم و بدانیم که قدرت بزرگی مثل آمریکا یا شوروی پشت در ایستاده و سخنان ما علیه یا لَه خود را می‌شنود و ضبط می‌نماید و به موقع علیه ما به اجرا می‌گذارد، چقدر حال ما فرق می‌کند و مواظب سخنان خود می‌شویم، با اینکه آنها را نمی‌بینیم، ولی علم داریم و می‌دانیم که پشت در هستند؟!

پس چرا حال ما نسبت به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف چنین نیست در انجام آنچه بر له یا علیه اوست؟ و هیچ با اهل تسنن که چنین اعتقادی را ندارند فرق نداریم؟!

در محضر بهجت، ج۲، ص۲۵۹

***

آیا حضرت صاحب عجل‏‌الله‏‌تعالی‏‌فرجه‏‌الشریف که از دست دشمن‏‌ها در پشت پرده‏ غیبت است، از دوستانش هم غافل است که هر چه بر سرشان آمد، آمد؟ این خیال‏‌ها از ضعف ایمان است. آیا می‏‌شود که حضرت جهت حقانیت مذهب را تقویت و تأیید نکند؟! خدا می‏‌داند آن حضرت تا به حال چه کرده و چه می‏‌کند!

چقدر فرق است بین کسی که او را «عَینُ الله‏ الناظِرَة؛ چشم بینای خدا»،[1] و این مجلس ما را در محضر او می‏‌داند، و یقین دارد که حدود و اندازه‏ همه‏ کلمات و... نزد آن حضرت از واضحات است، و کسی که چنین فکر نمی‏‌کند!

در محضر بهجت، ج۳، ص۲۷۶

***

اگر بدانیم در محضر «عَینُ الله الناظِرَة»[2] هستیم، آیا روی آن را داریم که برای زیارت حضرت غائب علیه‌السلام اجازه بخواهیم، با اینکه با خواسته‌های واضح او مخالفت می‌کنیم، نماز و روزه را ترک، و غیبت و ایذا می‌کنیم. آیا می‌خواهیم به ما بفرماید: أَبَحْتُ لَکمُ الْمُحَرماتِ وَ أَسْقَطْتُ عَنْکمُ الْواجِباتِ (حرام‌ها را برای شما حلال نمودم، و واجبات را از شما برداشتم).

مقصود اینکه چه می‌شد به‌واسطه بندگی خدا، روابط ما با آن آقا محفوظ می‌ماند؟ دیگران نگذاشتند، هرچند ما هم مقصریم و نخواستیم اتصال میان ما و آن حضرت محفوظ باشد، وگرنه هرکس یک ارتباط و اطمینانی پیدا می‌کرد، و روزی می‌آمد و توبه می‌کرد و تابع او و عاقبت‌به‌خیر می‌شد.

در محضر بهجت، ج۱، ص۳۰۵

***

بعضی از حیوانات مانند زنبور عسل و حیوانات شیرده به مردم منفعت می‌رسانند، انسان نیز ممکن است برای دین و مردم نافع باشد. اگر ما نیز به اندازه توان خود در هدایت مردم تلاش و کوشش کنیم، آیا امکان دارد که مورد عنایت«عینُ الله الناظِرَة» و امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نباشیم؟!

اگر در راه آن حضرت باشیم، چنانچه به ما بد و ناسزا هم بگویند و یا سخریه نمایند، نباید ناراحت شویم، بلکه همچنان باید در آن راه حق و حقیقت ثابت‌قدم و استوار بوده و در ناملایمات صبر و استقامت داشته باشیم.

در محضر بهجت، ج۱، ص۱۰۳

***

تنها انتظار فرج کافی نیست، تهیّأ (آمادگی)، بلکه طاعت و بندگی نیز لازم است، مخصوصاً با توجه به قضایایی که پیش از ظهور امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف واقع می‌شود، به‌حدی که: «مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً؛ جهان مملو از ظلم و جور می‌گردد».[3]

خدا می‌داند که به‌واسطه ضعف ایمان بر سر افراد چه می‌آید. خدا کند ظهور آن حضرت با عافیت مطلقه برای اهل ایمان باشد و زود تحقق پیدا کند. مگر امکان دارد عافیت مطلقه بدون ایمان، طاعت و بندگی انجام گیرد؟! خدا به اهل ایمان توفیق دهد که از فِتَن مُضِلّه کناره‌گیری کنند.

در محضر بهجت، ج۱، ص۱۱۹

***

اطاعت و فرمان‌برداری از خداوند بعد از شناخت او، موجب محبت به او تعالی می‌شود و [همچنین موجب] محبت کسانی که خداوند آنها را دوست دارد، می‌شود، که عبارتند از انبیا و اوصیا، که محبوب‌ترین ایشان به خداوند، حضرت محمد و آل او علیه‌وعلیهم‌السلام می‌باشند، و نزدیک‌ترین ایشان به ما، صاحب‌الامر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه می‌باشد.

به‌سوی محبوب، ص۶۱

***

در خلوتمان با خدا، تضرعاتمان، توبه‌مان، نمازهایمان، عباداتمان، مخصوصاً دعای شریف «عظم البلاء و برح الخفاء»[4]را بخوانیم؛ از خدا بخواهیم برساند صاحب کار را، با او باشیم. حالا اگر رساند که رساند، اگر نرساند، دور نرویم از کنار او، از رضای او دور نرویم. او می‌بیند، او می‌داند حرف‌هایی که ما به همدیگر می‌زنیم. او «عین‌الله‌الناظرة و اذنه الواعیة» [است] و جلوتر از ماها می‌شنود حرف ما را. بلکه خودمان که حرف می‌زنیم این صدا از لب می‌آید به [طرف] گوش، فاصله‌ای دارد، او جلوتر از این فاصله، حرف خودمان را می‌شنود، از خودمان، کلام خودمان را؛ آن وقت [آیا] ما می‌توانیم کاری بکنیم که او نفهمد؟ می‌توانیم کاری بکنیم که او نداند؟

به‌سوی محبوب، ص۱۰۹

 

 


[1]. ر.ک: بحارالانوار، ج۳۶، ص۲۲۶، ۲۵۱، ۲۷۱، ۲۷۵، ۲۸۲، ۲۹۰، ۳۰۴، ۳۰۶، ۳۱۵، ۳۳۳.

[2]. همان.

[3]. بحارالانوار، ج۲۶، ص۹۵، ۲۴۰؛ ج۴۱، ص۳۵۷؛ توحید صدوق، ص۱۶۷؛ معانی‌الاخبار، ص۱۶.

[4]. این دعا دعایی است که حضرت صاحب‌الامر عجل‌الله‌فرجه به شخصی زندانی آموزش دادند و آن شخص از زندان رهایی یافت: «اللَّهُمَّ عَظُمَ الْبَلَاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدِ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلًا قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَايَ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَايَ يَا مَوْلَانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْأَمَانَ الْأَمَانَ الْأَمَانَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِين‏»؛ مصباح کفعمی، ص۱۷۶.

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 21 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 21 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 21 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

حــــال و هــــوای پـــر زدنـــــم مشــهدالرضـــاست

شـــــــوق تمـــــام آمــــدنــــم مشــهدالرضـــاست

http://data4u.persiangig.com/sheklak/sheklakha/sheklak%283taghalbmeshkikaj%29.jpg



آنــــــجا مــــدینــــــه دل مـــا کــــربـــلای ماســـــت

یعنـی حســین وهــم حســـنم مشـهدالرضـــاست

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در چهار شنبه 20 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 

بیماری دوری از خراسان دارم،

تجویز پزشک من حرم درمانی ست...

آقاجان؛

جان جوادت بطلب...

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در سه شنبه 19 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در سه شنبه 19 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

عکس،خاطره و وصیت نامه شهید زین الدین

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در سه شنبه 19 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 
فقط دلیل جدایی ز تو گناه من است
ثمر از این همه غفلت دل سیاه من است 
همیشه ذكر تو را من به روی لب دارم 
كه نام تو گل زهرا دلیل راه من است
ببین كه روز سپیدم ز هجر تو شام است 
بیا و نور فكن كه چهره تو ماه من است
جدایی از تو بلایی عظیم و جانكاه است
گواه قلب حزین سردی نگاه من است
بگو به آن دو ملك در سیاهی قبرم
كه این غلام قدیمی بارگاه من است

 

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در جمعه 15 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

سال ها در به درند 

جمعه ها سرگردان!

من و شب منتظریم ...

و  تو  فانوس ترین حادثه ای …

 اللهم عجل لولیک الفرج...

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در جمعه 15 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 

دنیا به عزای تو یتیمانه گریست


هر مرد و زن و عاقل و دیوانه گریست


من کودک معصوم یتیمی دیدم


آنروز چه مظلوم و غریبانه گریست . . .

 

رحلت جانسوز امام خمینی(ره) تسلیت باد

 

اماما حرمت ایران تو بودی /

تمام روح این سامان تو بودی

ز چشمم سیل اشک سرخ جاری است /

دلم سرشار از ابر بهاری است . . .

رحلت جانسوز امام خمینی(ره) تسلیت باد

 

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

گل رفت و شمیم خوشش اینجاست هنوز
بلبل به هوا ی گل چه شیداست هنوز
رفتی ز جهان اگر چه ای روح خدا
لیکن علم مهر تو بر پاست هنوز
رحلت جانسوز امام خمینی(ره) تسلیت باد

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 

كوچه‌ هاي شهر را امشب چراغاني كنيد


عرش را و فرش را آيينه بنداني كنيد


آمده نور دل انگيزي به سمت سامرا


بايد امشب كوچه‌ها را خوب نوراني كنيد

اللهم عجل لولیک الفرج

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در چهار شنبه 12 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

مانده ام با غم هجران نگارم چه كنم…
عمر بگذشت و نديدم رخ يارم چه كنم…
چشم آلوده كجا ديدن دلدار كجا…
چشم ديدار رخ دوست ندارم چه كنم…
ميلاد بزرگ منجى عالم بشريت بر تمام شيعيان مبارك…

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در سه شنبه 12 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 

مـژده‌ی آمـدنت قیمـت جـان می‌ارزد

تاری از موی تو آقـا به جهـان می‌ارزد

السلام علیک یا صاحب الزمان

بهترین هدیه به امام زمان عج ترک یک گناه است

 

بر منتظرین مژده بده منتظر آمد / از مهد بقا مهدى ثانى عشر آمد

ای منتظران گنج نهان می آید / آرامش جان عاشقان می آید

بر بام سحر طلایه داران ظهور / گفتند که صاحب الزمان می آید

میلاد امام زمان بر شما مبارک

 

 

جلوه گل عندلیبان را غزلخوان می کند

 

نام مهدی صد هزاران درد درمان می کند

 

مدعی گوید که با یک گل نمی آید بهار

 

من گلی دارم که دنیا را گلستان می کند

 

ولادت امام زمان(ع) مبارک باد

 

 

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در سه شنبه 12 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

رابطه توبه و ابتلاى الهى‏ و نزول خیرات و برکات در چیست، که امام علی(ع) فرمود: «انَّ اللهَ یَبْتَلى‏ عَبادَهُ عِنْدَ الْاعْمالِ السَّیِئَهِ بِنَقْصِ الَّثمَراتِ وَ حَبْسِ الْبَرَکاتِ وَ اغْلاقِ خَزائِنِ الْخَیْراتِ، لِیَتُوبَ تائِبٌ وَ یُقْلِعَ مُقْلِعٌ، وَ یَتَذَکَّرَ مُتَذَکِّرٌ...». لطفاً توضیح دهید.
پاسخ اجمالی
امام علی(ع) در موضوع رابطه توبه و ابتلاى الهى می‌فرماید:‏ «خداوند، بندگانش را هنگام ارتکاب کارهاى ناپسند به کمبود میوه‌ها، دریغ داشتن برکات، و بستن درهای خیرات دچار می‌کند، باشد که توبه کارى توبه کند، گناه‌کاری دل از گناه قطع نماید، پند گیرنده‌ای پند گیرد و خوددارى ‌کننده‌ای از گناه خوددارى کند. خداوند سبحان توبه را سبب فراوانى روزى و رحمت بر خلق قرار داد و فرمود: "از پروردگارتان آمرزش بخواهید که او همواره آمرزنده است. [تا] بر شما از آسمان بارانِ پى در پى فرستد. و شما را به اموال و پسران، یارى کند."[1] پس رحمت خدا بر کسى که؛ توبه را استقبال کند و از گناهانش پوزش خواهد، و پیش از فرا رسیدن مرگ به اعمال شایسته بپردازد».[2]
این حدیث دارای این پیام مهم است که هدف خداوند از سلب رحمت و دریغ نعمت از ساکنان زمین به هنگام فراوان شدن گناه، توجه‌دادن به آنها و وادار کردن به استغفار و توبه است؛ چرا که استغفار و توبه وسیله جلب رحمت و برکات الهى است، و گرنه در جود و بخشش الهى هیچ بُخل و منعى وجود ندارد، و آنچه در این جهان مانع وصول فیوضات ربّانى می‌شود عدم قابلیّت بندگان است؛[3] زیرا هر کسى استعداد چیزى را داشته باشد به آن می‌رسد.[4]
البته، باید به این نکته نیز توجه داشت که بروز مشکلات در زندگى انسان همیشه به دلیل گناه و معصیت نیست، بلکه گاهى خداوند مؤمنان و دوستان خود را در شدیدترین آزمایش‌ها قرار می‌دهد تا ضمن آزمایش به آنها پاداش دهد.[5] چنان‌که در قرآن می‌خوانیم: «و قطعاً شما را به چیزى از [قبیلِ‏] ترس و گرسنگى، و کاهشى در اموال و جان‌ها و محصولات می‌آزماییم؛ و مژده ده شکیبایان را».[6]
 

[1]. نوح، 10 – 12. 
[2]. سید رضی، محمد بن حسین، نهج البلاغه، محقق، صبحی صالح، خ 143، ص 199، قم، هجرت، چاپ اول، 1414ق.
[3].اعراف، 96.
[4]. بحرانی، میثم بن علی، شرح ‏نهج ‏البلاغه، ج 3، ص 184، بی‌جا، دفتر نشر الکتاب، چاپ دوم، 1362ش؛ ر.ک:«توبه و جایگاه آن در قرآن کریم»، سؤال 25704.
[6]. بقره، 155.

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در یک شنبه 10 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 


ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ ﻧﻪ ﺩﻭﺭِ ﮐﻌﺒﻪ ﺍﺳﺖ؛
ﻧﻪ ﺩﺭ ﮐﻠﻴﺴﺎ؛
ﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﻌﺒﺪ؛
ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ ﻫﻤﻴﻨﺠﺎﺳﺖ
ﮐﻨﺎﺭِ ﺗﻤﺎﻡِ
ﺩﻟﻮﺍﭘﺴﻲ ﻫﺎﻳﻢ؛
ﺑﻐﺾ ﻫﺎﻳﻢ؛
ﺧﻨﺪﻩ ﻫﺎﻳﻢ؛
ﺧﺪﺍﻱ ﻣﻦ ،
ﻧﻤﻲ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ
ﺍﻣــــﺎ ؛
ﻣﻲ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ
ﺷﮑﺴﺘﻦِ ﺩﻟﻲ،
ﺍﺷﮏ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺑﻪ ﭼﺸﻤﻲ،
ﻧﺎ ﺣﻖ ﮐﺮﺩﻥِ ﺣﻘﻲ،
ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﺪ ﻣﺮﺍ
ﻫﺮﺟﺎ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﻢ
ﻣﻲ ﻓﻬﻤﺪ ﻣﺮﺍ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺯﺑﺎﻧﻲ ﮐﻪ ﺳﺨﻦ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻢ
ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ ﺣﻮﺍﺳﺶ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻫﺴﺖ ،
ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ ﻧﻤﻲ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪ
ﺟﺰ ﺑﻲ ﻓﮑﺮ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻦ ﻭ
ﺭﻧﺠﺎﻧﺪﻥِ ﺩﻟﻲ
ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ،
ﺧــــﺪﺍﻱِ ﺗﻤﺎﻡِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻲ ﻫﺎﺳﺖ.
ترجیح می دهم باکفش هایم درخیابان راه بروم وبه خدافکرکنم تااین که درمسجدبنشینم وبه کفش هایم فکرکنم.

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در یک شنبه 10 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

راز هایت به دو نفر بگو ...

"خودت و خدایت "

در تنگنا به دو چیز تکیه کن...

"صبر و نماز"

در دنیا مراقب دو چیز باش...

"پدر و مادر"

از دو چیز نترس که به دست خداست ...

"روزی و مرگ"

و به یک چیز هیچ وقت خیانت نکن...

" رفاقت"

"تا وقتی ♥ نگاه خدا به سوی توست"

از روی گرداندن دیگران غمگین مباش

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در جمعه 8 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

راز هایت به دو نفر بگو ...

"خودت و خدایت "

در تنگنا به دو چیز تکیه کن...

"صبر و نماز"

در دنیا مراقب دو چیز باش...

"پدر و مادر"

از دو چیز نترس که به دست خداست ...

"روزی و مرگ"

و به یک چیز هیچ وقت خیانت نکن...

" رفاقت"

"تا وقتی ♥ نگاه خدا به سوی توست"

از روی گرداندن دیگران غمگین مباش

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در جمعه 8 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

و باز کردن

قرآن

، شیطان را تجزیه می کند

و با

خواندن

قرآن ، به حالت غش فرو میرود..

و خواندن

قرآن

باعث در اغما رفتنش میشود؟؟؟؟

و آیا

شما

می دانید که هنگامی که می خواهید

این

پیام

را به دیگران ارسال کنید ،

شیطان سعی

خواهد

کرد تا شما را منصرف کند؟؟؟؟

فریب

شیطان

را نخور!!!!!

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در جمعه 8 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

همانا این دل‏ها همانند بدن‏ها افسرده می‏شوند، پس برای شادابی دل‏ها، سخنان زیبای حکمت آمیز را بجویید.

*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است.

*نه مرگ آنقدر ترسناک است و نه زندگی آنقدر شیرین که آدمی پای برشرافت خود گذارد.

*احمق ترین خلق کسی است که خود را عاقل‏ترین خلق بداند.

*عقل تو را کفایت کند که راه گمراهی را از رستگاری نشانت دهد.

*دو گرسنه‏اند که هیچگاه سیر نشوند: طالب علم و طالب دنیا.

*از نافرمانی خدا در خلوت‏ها بپرهیزید؛ زیرا همان که گواه است داوری کند.

*انسان در زیر زبان خویش پنهان است.

*پوزش طلبیدن نشان خردمندی است.

*نادانی دردناک ترین دردهاست.

*سه کار شرم برنمی‏دارد: خدمت به مهمان، برخاستن از جا در برابر معلم و گرفتن حق خود.

* با مردم طوری رفتار کنید که اگر مردید بر شما اشک بریزند و اگر زنده ماندید با اشتیاق سوی شما آیند.

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در جمعه 8 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

در دل مانــــده رویایـــت، بر لــــب نـــام زیبایــــــت


اربابــــم حســــین جــــان، مـــی میـــــرم برایـــت

 

ای خاکــــت بهـــشت مــن، زیبا سرنوشــت مــن


ای حصـــن حصیـــنم، باقـــــــــی از تـــــو دینــــم

 

http://images2.persianblog.ir/146809_AhVQ9eAl.jpg


نامـــت محیــیُ الاموات، مِهـــرت قاضی الحاجات


جـــان عالمــــــــی تو، اســــم اعظمــــــــی تــــو

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در جمعه 8 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

در مرد ها....
یه حسی هست كه اسمشو میذارن غیرت !
و به همون حس در خانمها میگن حسادت !
امــــا من به هردوشون میگم عشق !
تا « عاشق » نباشی و طرف مقابلت رو از ته دلت دوست نداشته باشی نه غیرتی میشی نه حسود

 

 

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

  • خداوند فرزندان آدم را این گونه ندا می دهد: ای فرزندان آدم، من بی نیازی هستم که نیازمند نمی شوم مرا در آنچه به تو امر کرده ام اطاعت کن تا تو را چنان بی نیاز کنم که نیازمند نشوی ای فرزند آدم، من زنده ای هستم که نمی میرم مرا در آنچه به تو امر کرده ام اطاعت کن تا تو را زندگی بخشم که نمیری ای فرزند آدم، من به هر چه می گویم ((باش))، می شود مرا در آنچه به تو امر کرده ام اطاعت کن تا تو را چنان قرار دهم که به هر چیزی بگویی ((باش))، بشود.

منبع : عدّة الدّاعی، ابن فهد حِلّی، ص 291(به نقل از کتاب ((به سوی خودسازی)) از استاد مصباح یزدی، ص 183)

  • خدای متعال به حضرت داود (علیه السّلام) فرمود : ای داود، اگر روی گردانان از من چگونگی انتظارم برای آنان، مدارایم با آنان و اشتیاق مرا به ترک معصیت هایشان می دانستند ، بدون شک از شوق آمدن به سوی من می مردند و بندبند وجودشان از محبّت من از هم می گسست.

منبع : میزان الحکمه، ج4،محمد محمدی ری شهری، ص 2797

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

فضيلت ماه شعبان

در فضيلت و اعمال ماه شعبان است بدانكه شعبان ماه بسيار شريفى است و منسوب است به حضرت سيد انبياءصَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله و آن حضرت اين ماه را روزه مى داشت و وصل مى كرد به ماه رمضان و مى فرمود شعبان ماه من است هر كه يك روز از ماه مرا روزه بدارد بهشت او را واجب شود و از حضرت صادق عليه السلام روايت است كه چون ماه شعبان داخل مى شد حضرت امام زين العابدين عليه السلام اصحاب خود را جمع مى نمود و مى فرمود اى گروه اصحاب من مى دانيد اين چه ماهى است اين ماه شعبان است و حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله مى فرمود شعبان ماه من است پس روزه بداريد در اين ماه براى محبّت پيغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود بحقّ آن خدايى كه جان علىّ بن الحسين به دست قدرت اوست سوگند ياد مى كنم كه از پدرم حسين بن على عَليهَاالسَّلام شنيدم كه فرمود شنيدم از اميرالمؤ منين عليه السلام كه هر كه روزه دارد شعبان را براى محبّت پيغمبر خدا و تقرّب بسوى خدا دوست دارد خدا او را و نزديك گرداند او را به كرامت خود در روز قيامت و بهشت را براى او واجب گرداند و شيخ روايت كرده از صفوان جمال كه گفت فرمود به من حضرت صادق عليه السلام كه وادار كن كسانى را كه در ناحيه و اطراف تو هستند بر روزه شعبان گفتم فدايت شوم مگر مى بينى در فضيلت آن چيزى فرمود بلى بدرستى كه رسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله هرگاه مى ديد هلال شعبان را امر مى فرمود مُنادى را كه ندا مى كرد در مدينه اى اهل مدينه من رسولم از جانب رسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَاله بسوى شما مى فرمايد آگاه باشيد بدرستى كه شعبان ماه من است پس خدا رحمت كند كسى را كه يارى كند مرا بر ماه من يعنى روزه بدارد آن را پس گفت حضرت صادق عليه السلام كه اميرالمؤ منين عليه السلام مى فرمود كه فوت نشد از من روزه شعبان از زمانى كه شنيدم منادى رسول خداصَلَّى اللَّهِ عَلِيهِ وَاله ندا كرد در شعبان و فوت نخواهد شد از من تا مدتى كه حيات دارم ان شاء الله تعالى پس مى فرمودكه روزه دو ماه كه شعبان و رمضان باشد توبه و مغفرت است از خدا و روايت كرده اسماعيل بن عبد الخالق كه گفت بودم نزد حضرت صادق عليه السلام كه در ميان آمد ذكر روزه شعبان حضرت فرمود كه در فضيلت روزه شعبان چنين و چنان است حتى آنكه مردى مرتكب خون حرام مى شود پس روزه مى گيرد شعبان را نفع مى بخشد او را و آمرزيده مى شود و بدانكه اعمال اين ماه شريف بر دو قِسم است اعمال مشتركه و اعمال مختصه.

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 

 

یک داستان درمورد وضعیت یک بانو قبل از چادر و بعد از چادر…

 

قبل از چادر و بعد از چادر

چند روز پیش می خواستم برم خرید یکی از همکلاسی هایم از من خواست که همراهم بیاد و من هم قبول کردم.

این همکلاسی عزیز من از لحاظ پوشش و حجاب و حتی نوع رفتار، کاملاً با من متفاوت هست. البته این موضوع باعث نمی شود که من درباره اش فکر بدی کنم یا خدایی ناکرده نسبت بهش سوء ظنی داشته باشم.

حالا تصور کنید من چادری و محجبه و دوستم با پوششی نا مناسب. با هم بیرون رفتیم. چشمتون روز بد نبینه، هر قدمی که بر می داشتیم یه متلک آبدار نثار ما می شد از بچه ی کوچیک گرفته تا آدم های مسن و من شدیداً آشفته و ناراحت شده بودم.

خلاصه گذشت و روز بعدش دوباره قرار شد که من بیرون برم. از قضا این همکلاسی بزرگوار دوباره از من خواهش کرد که باهام بیاد بیرون و منم قبول کردم اما این بار ازش خواهش کردم که یه بارم شده چادر بپوشه و بیاد، ایشون هم بدون هیچ مقاومتی پذیرفت.

این دختر همون دختر دیروزی با همون آرایش نا مناسب بود و تنها تغییری که کرده بود چادر سیاهی بود که روی شونه هاش انداخته بود. شاید باورتون نشه اما از متلک و حرفهای نیش و کنایه دار هیچ خبری نبود و ما با آرامش همه ی کارهامون رو انجام دادیم و برگشتیم.

شب با همکلاسیم صحبت کردم و ازش خواستم که اتفاقات دیروز و امروز رو با هم مقایسه کنه.

وقتی که خوب فکر کرد برگشت به من گفت: یعنی رفتار امروز بقیه بخاطر چادری بود که من فقط روی شونه هام انداخته بودم…؟!



منبع : قبل از چادر و بعد از چادر ! | حجاب برتر 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در پنج شنبه 7 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در یک شنبه 3 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در یک شنبه 3 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

نور چشم خامس آل عبا زین العباد

شافع عصیان به روز واپسین آمد پدید

میلاد امام زین العابدین(ع) مبارک باد

 

اس ام اس تبریک ولادت, میلاد امام زین العابدین

 

امام العابدین خوش آمد

سیدالساجدین خوش آمد

به فرزند زهرا نور عین آمده

جهان را امام العالمین آمده

میلاد علی بن الحسین آمده

روح قرآن و دین خوش آمد

 

اس ام اس تبریک ولادت, میلاد امام زین العابدین

 

یا فاطمه چشم تو روشن

بیت الولا گردیده گلشن

حق بر حسینت یک دسته گل داد

آمد به دنیا امام سجّاد

میلاد امام زین العابدین(ع) مبارک باد

 

اس ام اس تبریک ولادت, میلاد امام زین العابدین

 

میلاد زین العابـدین است

عید امام الساجدیـن است

زهرا و حیدر مسرور و دلشاد

آمد به دنیا امام سجّاد

ولادت با سعادت امام سجاد(ع) مبارک باد

 

اس ام اس تبریک ولادت, میلاد امام زین العابدین

 

ای عترت پاک پیمبر

ای شیعه زهرا و حیـدر

شادی نمائید شد عید میلاد

آمد به دنیا امام سجّاد

میلاد سید الساجدین(ع) مبارک باد

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در یک شنبه 3 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

روشنگر آفتاب،عباس آمد

تفسیر زلال آب،عباس آمد

خیزید،گل آرید و گل افشانید

زیرا که گل بوتراب،عباس آمد

میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد . .

an8

 

چه عباس آنکه در حشمت امیر راستین آمد

چه عباس آنکه از همّت پناه مسلمین آمد

چه عباس آنکه از اصل و نسب از دوره هاشم

چو جان مرتضى و حُسن خیرالمرسلین آمد

میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد

an8

 

روشنگر آفتاب،عباس آمد/

تفسیر زلال آب،عباس آمد/

خیزید،گل آرید و گل افشانید/

زیرا که گل بوتراب،عباس آمد

 

an8

 

دو ماه از دو افق در دو شب تجلّی کرد

یکی شهنشه دوران، یکی امیر سپاهش

دو گوهر از دو صدف از دو بحر گشت نمایان

یکی چراغ هدایت، یکی معین و گواهش

یکی حسین و یکی ناصر حسین، ابوالفضل

که جان خویش به کربلا بداد به راهش

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در شنبه 2 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

    يا قمرالعشيره

بايد حسين دم بزند از فضائلت

وقتي حسيني است تمام خصائلت

تعبيرهاي ما همه محدود و نارساست

در شرح بيکراني اوصاف کاملت 

بي شک در آن به غير جمال حسين نيست

آئينه اي اگر بگذاري مقابلت

اي کاشف الکروب عزيزان فاطمه

غم مي بري ز قلب همه با شمائلت

در آستانة تو گدايي بهانه است

دلتنگ ديدن تو شده باز سائلت

با زورق شکسته ي دل سال هاي سال

پهلو گرفته ايم حوالي ساحلت

 

بي شک خدا سرشته تو را از گل حسين

سقاي با فضيلت و دريا دل حسين

 

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در شنبه 2 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب

چقدر عزت و جاه و جلال داری تو
مدال بندگی از ذوالجلال داری تو
اگرچه ماه بنی هاشمت لقب دادند
خدا گواه بود بس کمال داری تو
میان چشم خمارت برای تشنه لبان
دو چشمه سار همیشه زلال داری تو
چه خوب شد که حوائج به دست توافتاد
تخصص گره های محال داری تو
شما غلام حسین و منم غلام شما
چقدر در نسبت اعتدال داری تو
فقط بخاطر فردای محشر ماهاست
اگر به جای دو دستت دو بال داری تو
عموی خوب قبیله براهه آمدنت
نگاه مضطرب خردسال داری تو 
پس از تو امنیت خیمه را اخا چه کنم
خودت بگو که جواب سکینه را چه کنم
 
شاعر : ابوالقضل عطازی

 نوشته شده توسط عاشق امام زمان (عج) در شنبه 2 خرداد 1394برچسب:,

 لينك مطلب


درباره

به وبلاگ عاشقان مهدی (عج) خوش آمدید 1-
آیه قرآن

دریافت كد ساعت مهدویت امام زمان (عج)

پروفایل
تازه ترین مطالب sarbazegomnamemahdi
موضوعات
آرشیو
لینکدونی
پیوندها
ابزار وبلاگ
خرید لایسنس نود32
بنت الزهرا
شعرامام زمان
نکات مهم و مطالب ناب از قرآن و روایات مذهب ما ، منبریات برگرفته شده از menbar1.blog.ir کپی با ذکر منبع بلامانع است
مطالب فرهنگی
ثبت نام شبکه ماه نو
سازمان جوانان هلال احمر
UnknownSoldier
انهار
امـــــام عصــــــر(عج)
شهدا شرمنده ایم .....
رهبران شیعه
مجله تفریحی پلمس
حجاب گل
دیدی متفاوت
عصر ظهور
چشم انتظار حضرت عشق
جملات زیبا عارفانه رسول طالبی
صفحه های نور
مرکز فرهنگی صالحون
دکترآزاده عباسی
به سوی نور
احسان علیخانی
اسلام کوئست
.:.::: کانون روضه :::.:.
آثار مداحان سرشناس کشور
معجزه خداوند نزدیک است
زبان و ادبیات عربی...
راه بهشت
مهدویت
در انتظار یار
مذهبی باش
منتظران مهدی
برهان
دانلودکتاب مذهبی
یاران مهدی
فصل سیزدهم: گزیده هایی از دعا و مناجات امام حسین علیه السلام
پایگاه اطلاع رسانی حوزه
راه بهشت
وبسایت های گوناگون مذهبی:
دختران مومن چادری
السلام علیک یا اباعبدالله
مهدی بیا ....
هرکسی لیاقت شهادت ندارد
یادمان شهدا
"یا صاحب الزمان"
رهبران شیعه
شهدا
ندای دل
الهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
خادم اصغر
روشنتر از خاموشی
لبیک یا حسین (ع)
گیاهان دارویی شفا
روز انتظار
قالب
اجتمائی
چشم انتظار حضرت عشق
محبان امام زمان ( عج )
شکلک خوشگل
اسلام شیوا
دلپریزاد (سایت حجاب)
درمان کمردرد با طب سنتی
پیشوای رئوف
گلواژه های دینی
حدیث عشق
طب نامه اهل بیت
عبرت ها
السلام علیک یا ابا صالح المهدی(عج)
آبدارچی هیئت
چـــــــــــــادر خاکی
پرسپولیس قهرمان
آموزش سرویس Gmail-
کامل ترین مطالب اتفاقی
راه آسمان
سایت ایرانی ها
حجاب
آفرینش ها
خسته شدم از مجردی
ورود محجبه ها ممنوع !!!!
یا صاحب الزمان
نشانه های ظهور
حجاب خونبهای شهیدان
حرف دل جامعه
مای لرن
'داستان حجاب گفتگوی دینی
تغذیه سالم
ﻣﻨﺘﻘﻢ ﺧﻮﻥ ﻣادر
هیئت جوانان صاحب الزمان(عج)
ولای علی (ع)
امام زمان (عج)
صفحه های نور
ندای موعود
شکلکــ هایــ ماه بـآنو
لیل
هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
عشق تلخ
چرا حجاب؟
سمت خدا
عاشقان حضرت مهدی (عج)
پله پله تا شهادت
بازگشت به خویشتن
وبلاگ محمدجواد سلمانی
زینت زن=حفظ حجاب
لینکهای حجاب
انوار1
کانون گفتگوی قرآنی
♥♥وبلاگ بزرگ یاران امام زمان(عج)♥♥
سلام ودرود بر آقا امام زمان (عج)
عشق موفق
ساحل آرامش
هیئت تشنگان فرات اهواز
حجاب،گوهر ناب
منتظران ظهور
باحالاش بفرما تو
وبلاگ مذهبی اهل فوز
پایگاه مقاومت بسیج علی اصغر
قرآن و حدیث
مذهبی
دختران با لطافت قرن 21
حجاب نامه
مسعودحق پرست
...حجــآب دونـه...
کتابخانه شیعه
رهگذر قلب خسته ام
مولا مهدی گل یاس
اشعار مذهبی**
آقا امام زمان
روایت غزل
معماری
بانوی سیب
کلبه شادی
سرزمین کهن
شناخت رهبری
نغمه عشق
څُـدآیـے څُـدآ ۼَـړیبـﮧ
شهدای شهرستان بجستان خراسان رضوی
چراغ دستی من
چو گیسوی تو من درپیچ و تابم
: محبان حضرت مهدی (عج)
خاتون
مادر
کانون توحید
چرا حجاب نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تلاطم نفس
حوزه
فریاد رسی می آید
تقدیر شیرین
لحظه
Lovely98
پنجره ای روبه خدا
عاشقان واقعی نمی میرند
اگه فاطمه نیستیم فاطمه گونه باشیم
♥ خــدای مـن ♥
دینی-فرهنگی
داستان
وب سایت امام حسین (ع)
حلقه شهید محمد ابراهیم همت
جوان ایرونی
دفاع همه جانبه
☺☺زندگی شاد☺☺
سلامت برتر
آیت الله العظمی بهجت
مقاومت علی اصغر
منتظران ظهور(آرمیتا)
☆*¨★`*☆دخترحوا☆*¨★`*☆
❤محجبه ها فرشته اند❤
دلنوشته های بیدل
دلنوشته های منتظران ظهور
تفکرناب
هم میهن
غم شیرین دریا
☂ܓ✿ ترنم باران✿ܓ☂
پایگاه آنلاین مشکات، ناحیه2
طب اسلامی و طب سنتی
فونت های زیباساز
زندگی و فناوری
عاشق گمنامی
یادگاری
مدیون حسینم/مجنون ابالفضلم
ایلامکده
دل خوشي های طلبه
آفتاب سرا
نماز
.:: امید ::.
هیئت مکتب آل حیدر(ع)
عشقم مادرم ؛ پشتم پدرم
تك داستان آموزنده
ترنم باران
اس ام اس
چت بست
جـملات زیـبا...داسـتانهـاے کوتــاه
عاشقانه عارفانه
^&&زیـــر آسمون شــــــــــهــــر&&
همسفر
پایگاه مقاومت بسیج حضرت علی اصغر (ع)
علمدار خدا
اینجا کلبه دل من است...
منتظران ظهور313
⎝⓿ ⓿⎠ فانی بلاگ ⎝⓿ ⓿⎠
دوست من خدا
کلبه عاشقانه من و خدایم
مـــن خلیفه خــدا بر زمینم
به نام او که بی دیدن هویداست
انصارالمهدی
خطای دید
لنبر
دیوار
یا فاطمه زهرا
چشمانی بارانی
ღصدفی بر گوهر وجودღ
(پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی
:: همفکری با دکتر علی شریعتی ::
خادمین سرزمین نور
"وبلاگ عاشقان قائم(عج)"
.:: منتظران ظهور ::.
خاطرات من وعماد (آقاي شهاب الدین )
♥خـــــــدا♥
مسخره بازی
جملات زیبا (رسول ترک)
بازی آنلاین
مدیا 2 دانلود
Hame chi
کلید حل مشکلات خدا
جهان خالی از حجت نمی ماند
مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
بازیگران ایرانی
بیچاره فرزندآدم
12امام علیهماالسلام
علی علیه السلام در قرآن و سنّت
30دانلود|اندروید،بازی،نرم افزار،آهنگ،بازی
مذهبی باش
خدایی خدا غریبه
کلیپ روم
هیئت محبین المهدی(عج)
فقط اندروید
هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
مهدی عج
رهبر
آشپزخانه یاس
مشاوره رایگان سید میلاد جعفری
شیعیان کیستند؟
ایرانیان
بردگی کلمات
˙·٠●زائری بارانی ام اقابه دادم میرسی؟●
۩~ گروه مذهبی ، فرهنگی ♥ تاخدا ♥ ~۩
دعاي بسيار بسيار مجرب
آلونک
فقط چند لحظه با خدا
خبرت هست که بی روی تو آرامم نیست
معبر سایبری اندیشه
زیر باران انتظار
روضه عشاق الحسین(ع) جنوب تهران
اموزشگاه فني و حرفه اي كامپيوتر
تارنمای تخصصی حاج جواد دلیر
یه وب دخملونه
حجاب
دوستی با خدا
خلاقیت و ریاضی 20
کبوتر حرم عشق
چهل داستان وچهل حديث از امام زمان (عليه السلام)
انتظار
آموزش مداحی و اشعار مذهبی
♥♥وبلاگ بزرگ یاران امام زمان(عج)♥♥
افسر جنگی
ازدواج - گل نرگس
تا شقایق هست....
بانوی اردیبهشت
پرسمان
چشم امید (فاطیماجون)
عشق من خدای من( کوثر جون)
عاشقان حضرت مهدی (عج)
کيست مراياری کند؟ (لبیک یا مهدی عج)
معجزه کلمات
خدایا دستم به آسمانت نمی رسد
هیئت بین الحرمین
آیه های انتظار
انتظار
بویی از عرفان حقیقی
هر چی بخوای هست
(✿◡‿◡)دنیای این روزام(◡‿◡✿)
چادر فاطمی
دانشسرای عشق و جنون
ربات بلاگ
مـــنــتــظـران مـــهــــدی
مقتدر مظلوم
بی دریغ باش مثل باران.....(فاطیما)
مسیرت مشخص امیرت مشخص نکن دل دل ای دل بزن دل به دریا
پاتوق دبیرستانیا
ام الکتاب
نصر19
شهدا شرمنده ایم
من و خدا
کوثر ولایت
افسران ارتش مهدویت
السلام علیک یا مولانا یا اباصالح المهدی
فصل دل
بیرق عشق
ادبستان
آفتابگردان
حجاب تو
متن های زیبا
سایت تخصصی دختران و بانوان
عاشقانه های من از خدا می گویند
صبح امید
خدایا کمکم کن
سر دنده ال ای دی led
ردیاب مخفی خودرو

آموزش آرایش چشم لب و زیبا شدن مو با ماسک
خرید اینترنتی ساعت مچی مردانه و دخترانه
جستجو
امکانات سایت

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 247
بازدید هفته : 255
بازدید ماه : 1204
بازدید کل : 864963
تعداد مطالب : 1007
تعداد نظرات : 1388
تعداد آنلاین : 1

سوره قرآن خوش آمدید منتظر نظراتتون هستم * 6- 7- Online User
------------------------------------------------------------------